::You & Me::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

::Najmi::

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

::Najdi::

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, July 14, 2009

Susah ati lar...



Minggu lepas Najmi demam.. Rabu lepas, Najmi dah mula tak nak susu okk... Suap jer botol tu, dia dah ngeleng2. Siap tutop2 mulut lg. Hadoi lar... camner nak buat kalo baby tak mo susu nieh?

Stakat nie, makan, dia ok.. Pantang sua, dia bukak jer molot dia tu. Tapi kalo suakan botol susu, dia rapatkan mulut dia. Riso lar...



Ari ahad baru nie, baru berjaya sumbatkan susu masa dia baru tido. Tu pun, 4 aun jer.. Kat nursery, lg ler dia tak mo. Nak kene tukor susu ker plak erk?

Kadang2, time dia lapor, bancuh sekut meri tu ngan susu... ok, dia mkn jer... T'paksa ler buat gitu... utk tambahkan perasaan susu dlm makanan dia.



Sekarang nie, Najmi dah makin lasak. Nak pakai pempes pun, b'guling2. Naik b'peluh nak pakaikan pempes. Bukak jer mata, cari tempat nak memanjat. Kalo dia baring2 tu, tak lama...





'

5 comments:

NuR Pu3 said...

sabar la nora, bdk2 nak mbesar mmg mcm tue. tpi, kna rajin2 bgi jugak susu tu....

dina said...

budak nak membesar memang perangai gitu, anak aku dulu siap jumpa dr, rupanya dia tak mau minum susu putih, kena tukar minum susu coklat... dah tukar baru dia mahu. cer try bg susu coklat, kemudian selang seli dgn susu putih... tengok cemana dia punya perkembangan

mamalieyna said...

laa ciannyer..baru 7 bulan kan..hemm takde pengalaman taktau la.. tp yg pasti kena bg gak susu, dia kecik agi kan.. :)
moga selera susunya cpt datang smule k..sabar ye..

bintangku said...

tu ler... tp mujur dia tak mogok susu badan. Kalo mogok gak... tak tau ler... mgk ler kot... kene tukar perisa susu dia. Nnt test bg susu perisa coklat lak.. :) caiyok! caiyok!

atty's said...

tp nasib najmi nak makan...