::You & Me::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

::Najmi::

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

::Najdi::

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Friday, August 21, 2009

Salam Ramadhan..




Assalamualaikum wt wb..

Ramadhan datang lagi... alangkah syahdunya...

Semoga ramadhan kali ini lebih baik daripada sebelum ini. Semoga bertambah-tambah amal ibadat kita di bulan mulia nie. InsyaAllah... mudah-mudahan kita menjadi insan yang lebih bertakwa.

Berdoalah juga untuk saudara-saudara kita terlepas dari dendam orang-orang kafir yang sentiasa menunggu-nunggu bulan ramadhan untuk menyerang umat islam yang sedang berpuasa. Semoga semua umat islam di dunia ini dapat menjalankan ibadah puasa dengan tenteram.

Salam Ukhuwah & Selamat Berpuasa..




Do'a malaikat Jibril menjelang Ramadhan " " Ya Allah tolong abaikan puasa ummat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut:

* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada);
* Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami isteri;
* Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya.


Maka Rasulullah pun mengatakan Amiin sebanyak 3 kali. Dapatkah kita bayangkan, yang berdo'a adalah Malaikat dan yang meng-amiinkan adalah Rasullullah dan para sahabat, dan dilakukan pada hari Jumaat.

Oleh itu saya terlebih dahulu memohon maaf jika saya ada berbuat kesalahan, baik yang tidak di seng
aja maupun yang di sengaja, semoga kita dapat menjalani ibadah puasa dengan khusyuk , diberkati dan dirahmati Allah S.W.T, insyaallah.






'

11 comments:

NuR Pu3 said...

dH pOsa kitE ek? taHun niEh sama i2 najmi... aLaRm yg paLinG bRfunGsi...

mamalieyna said...

salam ramadhan dan selamat berpuasa! sama2 la kita bermaaf-maafan yek..!

3n's collection said...

nnti amik kad difp den.tepek difp muuu....salam ramadhan wat najmi.najmi posa tak???kihkihkih

bintangku said...

nur pu3 : Alarm tu, bgn kol 6 jer... bgn kol 4.30 tu kene pakei alarm laen.

bintangku said...

mamalieyna : sama2 lar kite yer.. :D

bintangku said...

3n's collection : Alrighttt.... najmi pose yang yok. pagi2 bukak periuk. :P

Datin El said...

salam ramadhan buat bintangku sekeluarga semuga sihat sentiasa hendaknya.

nza said...

selamat brterawih n brbuka posa nnti....

hysMan.. said...

Salam Ramadhan buat Kak Sha,en.Hubby dan Najmi..
kojep je ha da pose..masok ari ke-3 udah..hehe..esok da ghayer..oppssttt!!
heheee...

~pokcik bg duit ghayer rm1000 jika najmi pose penuh..ade bran Najmi??hahaa ;)

bintangku said...

Datin & Nza : Salam ramadhan & selamat bertarawih..

bintangku said...

hysMan: Tu ler... abih minggu berganti minggu, tup tup dah nak raya. Masa kecik2 dulu, rasa lambat jer masa berlalu.

Ala... ngan bdk kecik, leh ler.... cer bertaruh ngan akak nie... kompom melayang seribu. :P