::You & Me::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

::Najmi::

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

::Najdi::

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Friday, September 4, 2009

Najmi dah 9 bulan..



Arinie, Najmi dah genap 9 bulan. Lagi 3 bulan Najmi dah setahun. Sekejap jer masa berlalu. Umo pun dah makin byk.
Sekarang Najmi dah makin ok menyusu. 2 bulan lamanya dia susah nak minum susu tp skrg dah ok seperti biasa. Alhamdulillah...

Sekarang nie Najmi dah makin aktif. Celik jer mata, dia akan cari port2 utk berdiri termasuk lar mangsa2 yang tgh terbaring dpn dia. Nak tau tanda dia dah bangun dari tido, akan kedengaran bunyi lidah dia. Camner erk nak cakap.. dia bunyi2kan lidah dia tu. Berkelak-kelak bunyi dia buat. Mana dia blajar ntah. Dok sajer main2 pun dia bunyi2kan lidah dia tu. Hurmm..



Dan kalo nak tau, Najmi paling suke tgk iklan lagu tema tv3 tu. Ala... kalo sebelum start berita, akan ada lagu tu. Lagu Inspirasi Hidupku. Kalo tgh main menan dia, dia leh benti utk dgr & tgk iklan tu. Pernah jgk sajer2 block dia dari tgk, memusing2 kepala dia nak tgk tv jgk. Ha ha ha... mama dia mmg suke buat camtu. :P

Skrg nie suka berdiri dan berpaut2. Kalo dah berdiri, takut2 skit nak duduk balik. Kene carik tempat nak pegang baru ler dia berani. Dah mula bertatih skit2.. Tak lama lagi, dah leh jalan ler najmi mama nie.. waaa weeee...








'

10 comments:

NuR Pu3 said...

waH! anak mak long dh buley jln?! abeh la koi rya xbleh letak kat bwh dh hahahaha.... mama dia mmg sgt sOka blocking2 ni. jgn kata dgn anak mama je, dgn kakak mama pn mama wat jgek =P

bintangku said...

blom bley jln sgt ler.. kene pegang tgn dier.

atty's said...

raya nie boleh raya sakan..

Mama Nazhan said...

bagus la najmi ni... pantas jer proses dia ekk! kawan dia si nazhan tu dah mcm lipas kudung kat umah tu... habis sume dia kemas dan buat adegan2 stunt yg tidak ingin kita lihat... hehehe... sha bakal menjadi tarzan rimba lepas ni ...hehe

bintangku said...

atty's : 1st time raya ada anak. Btl2 sakan nieh. he he he

bintangku said...

mama nazhan: skrg nie pun, najmi dah gedebuk gedebak jatuh jer kak bai. Dah pandai jln nnt, tak tau ler... satu taman leh dengo agaknye sore sha. hu hu hu

cintaKusayangMu said...

k.sha..abis la merayap dlm umh nnt..yg pasti pagar kena slalu berkunci...

yg qis lak aritu leh mimpi si kembar d leh brjln..adoi mak..dh xsbr la tu nk dorg pndai jln..hhaha

nza said...

wah dh besar Najmi skrg. ha nnti dh dpt jln jwbnya main kejar2 le....

bintangku said...

Qis : grill umah mmg dah kunci... tu pun dia dah tunjuk tanda nak memanjat. huh!

Kalo qis nnt, dua2 dah leh b'jln... makin kerempeng ler qis nak m'jaga. he he he

bintangku said...

nza : Yer lar kak.. tp takut tak t'kejar jer nnt. :P