::You & Me::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

::Najmi::

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

::Najdi::

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, September 15, 2009

Sekot pertama. Huh... baru satu?

Malam tadi baru start projek haram kuih raya. Hu hu hu... Orang lain dah berbalang-balang, berjenih-jenih, den nie baru dapat buat sejenis. Mulanya agak kemalasan lar jugak nak membuat tapi laling kata, dia leh tolong buat skali. Najmi pun dah lolap dah, leh ler dia tolong tengok . Bagus tul laling nie.. Dia yang kuarkan peralatan sume, siap bersila nak nunggu serahan tugas. Mekasih yer laling... I lebiu lah!! Muah.. muah.. muah..




Dah siap bancuh. Kismis gune sket jer... sebab nak jimatkan kismis pes taim buat sekot konpleks cenggini. Nak test merket dulu lar kan.. Sebelom nie tak letak pon. Gune konpleks semata-mata jer..




Acara tepek menepek nie diserahkan pada laling memandangkan kemahiran terendam beliau aku kene gentel tepung tu bulat-bulat, laling lak lar yang kene buat tugas nie.



Keadaan mangsa sebelum kejadian



Keadaan mengerikan mangsa semasa kejadian.



Baru tahun nie rasmi oven baru. Hadiah kawen nieh. Dah 2 tahun lebih dok dalam stor jerk sebab selalu nak jimat letrik buat kat umah mak jer. Kat umah mak, Herol suke nolong. Tu pun dah sebok tanya, bile nak balik buat kuih raya skali. Yer ler, tak dapat nak cuti awal. Kene ler buat kat sini jer..



Selepas siap dibakar. Huh! Penuh cup tu. Setembun dah macam yang tukang buat. Rasanya memang mabeles lar... itu tak dapek nak dinafikan lagi ler kan.. tak hingat dah resepi nie amik kat mana. Tapi terima kasih lar banyak-banyak. Tiap-tiap tahun memang tak missed buat sekot konpleks nieh cume kali nie ada kelainan sket. Ada taruk kismis.

Malam nie pun buat sekot yang sama. Malam tadi test merket, nak tau camner rasanya letak kismis. Lagipon sekot nie dah kurang kuantitinya sejurus selepas siap dibakar. Tak tau lar makhluk mana yang makan. Najmi ngigau tengah malam bangun makan kot!





'

6 comments:

mamalieyna said...

huhu..menjadi gk ee kue rayanya..kite ni langsung tak pnh buat sndiri lagi, sblm2 ni nolong akak jek! hehe oven kawen kita masih tersimpan di umah baik2..blom rasmi agi..huhu..
*Selamat Menyambut Ari Raya ye..Maaf zahir & Batin..selamat bercuti!
*Selamat membuat kue manyak2 agi!

NuR Pu3 said...

orait!!! t akak test haaaa.... kat uma kte da byk woooo!!! kOi huloq! =P wakaka

bintangku said...

mamalieyna : Menjadi tu, InsyaAllah lar tp vitamin 'M' selalu ada lar..

Selamat Hari Raya, Maaf Zahir & Batin..
Tahun nie beraya di rumah ler yer... tapi tak per... blok tu kan ramai orang, leh pegi beraya. :P

bintangku said...

kak nori : Ala... mcm ler tak pernah test mengetest nieh..

aniesa said...

nmpk mcm sdp!hehehe..

nza said...

nak ckit...sodap tu...nmpk gebu sgt...em Yummy!!!!!