::You & Me::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

::Najmi::

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

::Najdi::

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wednesday, September 16, 2009

Tebaran menjadi!!

Akhirnya, tebaranku ini menjadi jua.. Nie kali ke-3 buat roti jala. Pes taim buat, hancusss... Nak buat roti jala, jadi lempeng lak. Masa tu, tahun lepas. Dengan perut memboyot ngandung Najmi, punyer ler gigih nak buat. Siap sms kat laling, soh beli acuannya pas balik keje. Lalingku tu pun pi ler singgah kedai belikan. Dapat jer acuan roti jala tu, basuh2, terus menebar. Cisss... cis... cis... Tebaran tak berjaya lak. Dah ghuper lempeng. Bile dah jadi lempeng, cam dah malas lak nak buat.

Kali kedua, minggu lepas kot.. Tapi dah ruper jala tersimpul lak. Haih!! Tak kire... tak kire... nak jugak! Dah macam dialog dalam citer katun sang kancil dengan monyet lak.. yang monyet degil nak makan cili tu.. Tapi laling kata, ok ler nie... rasa pun sedap. Lagi sedap daripada beli. Tengok, abg memang selalu makan banyak nie. Dah masuk perut, tak nampak dah jala-jala tu.. Ala... nak amik ati ler tu..

Semalam, cube lagik skali. Dengan lafaz bismillah... Wah!! Jadi arr.... Seronok giler kentang rasanya. Hu hu hu... malu jap. Orang lain mesti dah tak heran dah... cam aku yang babun jakun nie, rasa seronok sangat dah ler dapat buat roti jala nie. Tengok orang yang jual tu buat cam syok jer dia lenggok-lenggokkan tangan menebar jala.



Nie ler ruper roti yang berjaya ditebar. Nie masa mula-mula buat. Cepat-cepat snap gambo. Kang dah tindih banyak-banyak, dah huduh lak rupenye. Walopun tak selawo mana, tapi aku dah rasa bangga giler babas macam dah menjadi. Ok ker erk? Kalo orang kata tak ok pun, aku tak kire. Bagi aku dah ok ler nie. Jala roti nie, kene diperhalusi lagi kan? Gulungan tu pun kene praktis lagik. Hmm...



Sedia untuk dijamah rakus . Makan dengan kari mincemeat + kentang. Well... as usual, kari tanpa santan okeh! Bab present, memang fail. Tak reti nak present lawo2. Letak gini jer ler..

Tanya laling. Ok? Ok! Sedap? Sedap! Pass? Pass! Boleh kawen? Boleh! Soklan yang biasa aku tanya kalo try resepi baru atau berjaya buat sesuatu.
Kali nie buat lebih skit. Minggu lepas cam tak puas jer makan. Kali nie buat, amik ko.. 2 cawan tepung. Makan berdua jer. Tapi yang herannya, abis lak tu. Aku ada bela jin toncet ker?




'

4 comments:

NuR Pu3 said...

wah! bnyk sedhap!!!

NuR Pu3 said...

tOncet??? aiyok!!! snsitip ok bab2 toncet =P

dina said...

aku gak yg tak lepas2 lagi buat roti jala ni... mana tah aku letakkan acuan dia. acuan tu duk bertimbun lagi dlm kotak kot, tak sempat keluarkan lagi... eceh tak sempat, padahal pindah dari bulan 5 aritu... hehehe

nza said...

tahniahx3..brjaya gak akhirnya.. Ank kak nza ada wat hr tu...ya ampun saiz XXL ttp lame2 oklh...
Hem, tu mesti sodap cz bolh abis licin...hi.