::You & Me::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

::Najmi::

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

::Najdi::

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Friday, October 2, 2009

Lawatan tapak


Gambar kejadian nie kat Kg Bermin, Tapah perak. Kg mak. Ari sabtu lepas, sblm nak pegi kenduri Zeri. Awal2 pagi sabtu lagi dah bertolak ke Tapah. Pukul 5 pagi dah kuar umah
sbb teruja nak dapat tol diskaun 20% tu Sampai kat R & R Tapah, subuh jap & dpt sampai ke tol Tapah sblm pkl 7. Jimat okeh.. dpt diskaun. bkn aku bayor pun...
Masa raya mmg dah tak balik kg mak. Opah dah tak der, Atuk lak tinggal ngan adik mak kat subang bestari. Jadi, mmg tak balik ler. Adik lelaki mak jer tinggal kat sana tgk2kan umah & kebun mak. Jadi, mak nak tunjukkan pada anak2 dia kawasan kebun dia. Skrg dah moden skit.. dah boleh bwk masuk keta ke kwsn kebun. Kalo sebelum nie, kena redah sungai, 7 laut 7 rimba gunung ganang tapi sekarang jalan ke situ dah bertar okeh.



Gelap skit... masa tu baru kol 7 pagi. Dari umah Atuk ke kebun, tak jauh rupenyer..


Ingat lagi masa zaman muda mudi dulu skrg pun muda jgk per. Mak paksa ajak menyemak ke kebun. Gie ler ngan arwah Opah & kak Nori. Mak Ayah dah pegi dulu dah masa tu. Pakai baju nie, beria bertutup2 sume. Kasut lak kasut Pua Chu Kang tu. Lengan baju kancing panjang. Mmg bertutup litup sbb takut sejenis makhluk nie. Mmg sedikit dahsyat ler jgk nak ke kebun nieh. Redah sg, tak ler dalam sgt pun.. tapi dalam lar jgk bagi yg tak tau berenang cam aku nie
Kat kebun tu rasa cam dah masuk utan banap dah. Dok ngekor jer 2 bradik kat arwah Opah. Takut seeh... Jauh tu.. Tapi ikut jer pun... bukan buat apa. Arwah Opah mmg kuat dulu. Bakul dia pikul tu penuh ngan durian. Larat dia bawak.
Pastu dah sampai kat pondok kene check point jumpa ler mak ayah. Singgah kejap jer, nak balik dah. Masa tu dah mula dah rasa cam gatal2 skit kat badan nie. Pastu dok menggaruk jer kat belakang lutut nie. Sekejap2 garu, skejap2 garu. Pastu baru cam terperasan, masa garu tu, cam ada benda.... eerrr....
Pelan2 tarik seluar ke atas skit... tgk ok, tak der apa. Tgk jer kat pelipat kaki nie, ada bende itam tgh sedap menyonyot. Erk?? kuis skali, tak mo gie jgk. Kuis lagi... tak leh gak... UWWWAAAAAAAAAAAAAA...... satu kobon leh dongar. Aku nangeh.. mmg takut giler ngan makhluk nieh. Main2 kaih gitu jer, tak maunyer.. Kak Nori selamber jer tarik camtu. Mengeliat2 makhluk tu..



mmg cukup trauma dgn makhluk nieh! tgk gambo pun cam terasa merayap kat kaki..


Mmg trauma betul rasa masa tu. Itu ler 1st & last pegi kebun. Tak mo dah pegi kebun cenggitu gayanyer. Kene mangoh masa tu, sbb terpekik terlolong meroyan nangeh.
Tapi kini tidak lagi.... kalo kobon camnie, hari2 pegi pun tak per... :) T'ingat kata2 Si Belalang "Kalo jalan kaki jauh tok tapi kalau pegi dgn kereta, sekejaaaap jer dah sampai tok".



Budak nie wajib interprem diri





Kat umah mmg Pak Su dia rajin melayan



2 Mama pingitan





'

7 comments:

NuR Pu3 said...

huagh3... mmg xbleh blah la kejadian pacat ko tu... sampei sekarang pun semua dok ingt... hehehe.... seb bek la ko ado akak yg gagah perkaso ni... =P

nza said...

wah suspen tgk tajuk Mcm YB g lwtan..he.

Gemuk ni pak cat tu...eeee, geli.

mamalieyna said...

hehe..makhluk tu mmg menggelikan..tp kalo makhluk lintah..lagi lorr..dulu tokleh nk elak kena gigit ngn lintah, sbb sama2 tolong mak, tanam padi.. huhu..skrg mmg moden, dh takyah turun bendang, sume pakai mesin je..kenangan.. :)

bintangku said...

Kak Nori : Takot seehh... melekat liat lak tu... nmpk pendek tp leh pjg lak kene tarik. Seram gitu..

bintangku said...

nza : Kak... tajuk pun cam iklan jgk.. bagi penarik! :P

bintangku said...

mamalieyna : isk... seb baik ler dlm utan tak der lintah. kalo ada, lagi ler fobia nak masuk utan. hu hu hu

NuR Pu3 said...

sEraM kuNun! sEbut takOwt sudeH =P