::You & Me::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

::Najmi::

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

::Najdi::

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Monday, October 19, 2009

Saye budak baru belajar....



Jumaat minggu lps, gie tgk Najmi wkt rehat tengah hari. Dah nmpk mama dia, cam biasa ler, memanjat kite nieh. Dah puas menepek, dia sambung main balik. Dia sorong walker. Letak dlm walker, dia dah memang takmo dah.
Dalam dok main2 tu, ada lar dia dok pegang menan lain. Dok tepuk2 tangan lar ngan bdk2 lain. Masa tu ler aku terperasan Najmi berdiri tanpa berpaut pada apa2 benda. Eh... cam terkejut jap. Betul ker nieh?
Tgk lagi... Pastu, dia pegang kejap walker... pastu dia lepaskan lagi. Cepat2 tarik walker tu jauh skit dari dia.. Hmm... sah! Bkn salah mataku ini lagik.
Mamanya nie teruja ler skit kan... anak dah pandai imbang badan. Sabtu ahad tu, dok praktis dia berjalan. Dapat ler dia melangkah dua tiga tapak. Menganga2 dia dapat berjalan sendiri. Yg tukang tgk yg mengekek-ngekek gelak tgk dia berjalan. Mana taknya... cara Najmi berjalan dgn gaya muka bangga giler..



Dalam percubaan utk bgn tapi tak brp nak berjaya lagi..





tepon plastik tak maunya dia main. Tepon ori jgk yg dia nak. Seb baik ada yg lama nieh..



Stakat nie dah berjaya menapak dlm 5-6 langkah..





'

9 comments:

nza said...

wah dh mula blajar jln la tu...Tahniah wat Najmi...Ha tu dh sronok cz langkah mkn besar...

mamalieyna said...

eheh cepatnyer abg najmi ni..10 bulan dh nk berjalan..bestnyer...harus la najmi bangga kan.. dh berjaya mengorak langkah sndiri tanpa bantuan :)..permulaa sket2, tgk seminggu 2 lagi, laju aa tu..best2x.. :)

bintangku said...

nza : kak, mama dia lg seronok kak.. :P

bintangku said...

mamalieyna : Harap, raya aji nnt dia dah betul2 boleh jalan lar... hik hik hik..

dah mahir jln nnt, kene lg berjaga2 ler nampaknya... nak plak kalo dia bgn tido lg awal dari kite.. lg ler..

NuR Pu3 said...

spt ku kenal hp yg mnjdi mgsa pegangan budak bahek i2 =P

NuR Pu3 said...

haik?! ko nora xsenunus!!! fungus melambak2 tueh =P

bUdAk kEnTaNg said...

wahh!! Najmi udah pandai berjalan yer.. ok la tu kak 5-6 langkah sat lg 500-600 langkah tak cokup tangan nk layan.. ehehe..

taklama lg abes suma bnda di panjat..standby sajer laa..ehhee

cintaKusayangMu said...

najmi dh pndai jln..bagus la...truskn berjln ye..n truskn punggah umh mama tau...hehehe

Mama-Danish & Sarah said...

wah...tak lama lagi boleh la main kejar-kejar ngan mama...