::You & Me::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

::Najmi::

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

::Najdi::

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, July 27, 2010

Rindu

Tetibe rasa rindu..
bkn pada seseorang...
tapi pada suasana..
nak tau suasana kat mana?
tentulah kat melaka...

Apa yg dirindukan?
Umah sewa taman sebang mutiara
sebab?
ntah... kemungkinan masa nak cari umah tu,
penuh dgn dugaan..
time tu dah pregnant,
jenuh m'cari segenap tampin & alor gajah
last2, dpt jgk
dkt ngan kawasan air panas gadek
umah teres setingkat, 3 bilik
dgn rege ilang akal, rm180
itu pun jiran2 kat situ kata mahal
mahal?
Kalo kat sini, sewa bilik pun dah rm250

Apa lagi?
bahasa orang2 kat sana
bkn bhs negeri melaka
tapi negeri sembilan
alor gajah dah sempadan ngan tampin
dokek yor nak ke tampin atau alor gajah

rindu ngan roti canai kat kedai akak tu..
sedap.... sambalnyer tu... cukup sifat!
rege? 60 sen jer sekeping
nasi lemak, 70 sen sebgks.... mmg kenyang

lagi?
suasana masa nak pegi opis
lalu kwsn perkampungan
umah kampung kat situ mmg cantik2
kalau time musim rambutan
tepi jalan tu penuh ngan pokok rambutan yg lebat berbuah
kalo nak makan, beli jer yg dok jual tepi jalan tu
seikat rm3 jer...

lagi?
rindu nak soping kat tampin
macam-macam ada
kalau time bulan pose, paling suka pegi bazar
kat pekan alor gajah mmg best
sbb ada air khatira... cam terasa jer kat tekak nie... sluuurrrppp....
start thn nie, tak dapek ler nak minum air khatira.. hu hu hu

lagi?
dah tentu lar suasana masa kat kuliah
suka sgt kalau ngajar subjek programming
rasa rindu lak nak mengajar lagi..
rindu ngan suasana kat opis
ngan officemate
wei korang... korang tak rindu ker ngan aku nie... hu hu hu

ps : siri n3 tak bergambar
sekadar nak melepaskan rasa jer.. ;P






'

Monday, July 26, 2010

Penangan lengkuas.


Minggu nie balik umah mak lagi. Kebetulan, jiran dpn umah mak ada buat kenduri tahlil. Jadi, pegi lar ikot mak... Najmi dah tido dah masa tu. Itu pun pegi lambat, sbb tgg laling balik umah dulu. Dia pegi baca yassin ngan ayah & herol.

Pas depa dah balik umah, aku gie lar plak ngan mak. Masa amik makanan tu, sedikit tertarik ngan satu menu nie.... rendang tok.
Sedap tul rendang tok org tu. Cukup sifat. Mmg mabeles lah! Makan lauk tu jer...

Masa mkn tu, tak pikir pun tentang ingredient dlm rendang tuh.
Sekali, pagi esoknye.... senak perut den. Mulanya ingat sbb lambat sarapan. Yer ler.... hari ahad slalu srpn lambat, dlm dkt2 kol 10 camtu. Sarapan lak nasi lemak (mari menternak kolestrol).

Dah siap makan tu, lagi bertambah sakit perut. Isk... rasa lain macam jerk... dah tu, baring kat bilik, dah rasa memulas-mulas. Pastu mula terpikir..... salah makan kot... teringat rendang tok tu...

Hmmm.... rasa-rasanya dah memang kompom dah...
Badan dah naik lembik dah.... asik kuar masuk bilik air. Serius.... sakit giler perut! Baring salah, duduk salah. Dah rasa serba tak kena. Pastu siap muntahkan balik sarapan nasi lemak tu... huh! Perit rasa tekak.

Citer kat mak... mak kata, sbb mkn rendang ler kot. Slalu org buat rendang letak lengkuas. Hmm... iyer ler kot. Kami sekeluarga nie mmg pantang ngan lengkuas. Tak pernah masak letak lengkuas. Kalo mkn, gini ler jadinya. Herol lak bgth, dia pun sakit perut, bgn kol 3 pagi membuang sampai 2 - 3 kali.



Dah makan pil nie smpi botol yg ke2, baru ler rasa kurang skit. Selera mkn lgsg hilang. Ptg tu, badan lak dah mula rasa seram sejuk. Demam... hu hu hu... Dah kebah sakit perut, demam lak. Pas pekena panadol.... sejam dua pastu, baru ler rasa ok skit. Baru ler terbuka selera nak mkn. Tu pun dah pukul 10 mlm. Huh... abis diet mkn mlm den.



'

Wednesday, July 7, 2010

Anniversary





'

Alhamdulillah..

Arinie dah genap 3 tahun perkhawinan kami.
Bertambah ceria dengan kehadiran Najmi.

Semoga perkhawinan kami bahagia & dibarkati ALLAH hingga ke akhir hayat..
InsyaALLAH

Sunday, July 4, 2010

Najmi dah 1 tahun 7 bulan.


Najmi dah genap 1 tahun 7 bulan hari nie. Sekejap jer.... dah makin bijak dah anak bujang mama sorang nie. Dah makin lasak!

Antara skill2 yg dia dah pandai....

- Dah kenal brg dia sendiri. Masa kat taska, pengasuh bagi beg lain, dia takmo amik. Dia amik beg dia sendiri.

- Dah pandai nak buka baju & seluar sendiri.
- Dah pandai suruh org ke tepi. Dia sebut 'tepi' byk2 kali.
- Kalau nmpk katun upin & ipin, dia sebut 'to to to' (betul, betul, betul)

- Dah pandai sebut 'acik', (nasi) - Pandai ngajuk gaya nangis. huuuu.... :P
- Dah mula mintak org 'kak', (buka) plastik kopok ker, bekas makanan ker... pape yg boleh dibuka. - Dah pandai mintak kopok lekor kalo pegi psr mlm.
- Dah pandai simpan brg sendiri... kat mana dia amik, dia letak balik.

- Dah mula pandai mintak org dukung... 'kong'.

- Kalo nak keluar, dia cakap 'tatut', (kasut). Dah pandai sarung kasut sendiri.
- Takut ngan cicak. Sebutan pun ok. Kalo nmpk cicak, siap badan dia bergerak2 sbb geli.

- Suka sebut 'ha ha... tak uuu', (ha ha tak tau), siap ngan gaya jari tu...

Layan skit gambar Najmi...


suke sgt Najmi pakai beg sandang tu..


Najmi pandai main nie... abih sume dia dpt masukkan..

conteng-conteng

Geram!




'