::You & Me::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

::Najmi::

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

::Najdi::

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Sunday, July 4, 2010

Najmi dah 1 tahun 7 bulan.


Najmi dah genap 1 tahun 7 bulan hari nie. Sekejap jer.... dah makin bijak dah anak bujang mama sorang nie. Dah makin lasak!

Antara skill2 yg dia dah pandai....

- Dah kenal brg dia sendiri. Masa kat taska, pengasuh bagi beg lain, dia takmo amik. Dia amik beg dia sendiri.

- Dah pandai nak buka baju & seluar sendiri.
- Dah pandai suruh org ke tepi. Dia sebut 'tepi' byk2 kali.
- Kalau nmpk katun upin & ipin, dia sebut 'to to to' (betul, betul, betul)

- Dah pandai sebut 'acik', (nasi) - Pandai ngajuk gaya nangis. huuuu.... :P
- Dah mula mintak org 'kak', (buka) plastik kopok ker, bekas makanan ker... pape yg boleh dibuka. - Dah pandai mintak kopok lekor kalo pegi psr mlm.
- Dah pandai simpan brg sendiri... kat mana dia amik, dia letak balik.

- Dah mula pandai mintak org dukung... 'kong'.

- Kalo nak keluar, dia cakap 'tatut', (kasut). Dah pandai sarung kasut sendiri.
- Takut ngan cicak. Sebutan pun ok. Kalo nmpk cicak, siap badan dia bergerak2 sbb geli.

- Suka sebut 'ha ha... tak uuu', (ha ha tak tau), siap ngan gaya jari tu...

Layan skit gambar Najmi...


suke sgt Najmi pakai beg sandang tu..


Najmi pandai main nie... abih sume dia dpt masukkan..

conteng-conteng

Geram!




'

8 comments:

cheqna said...

salam
wah dah besar anak bujang akak ye
beshnya dapat melayan kaletah anak kan???
salam kenal =)

SHAZA said...

alala......rindu aku nak jumpa budak nih!!!!

nza said...

dh xlama lg dh 2 thn daaa.....

mamalieyna said...

salam rindu...jap je masa berlalu kan..

alaa kiut je dia geram camtu..ihiks..

bintangku said...

cheqna : salam kenal... ;>

bintangku said...

shaza : ntah biler dpt jumpa ko... hu hu hu

bintangku said...

nza : ujung thn nie, dah 2 thn ler dia.... pastu dah nak menjangkau 3 lak... rasa cam baru jer kahwin. hik hik hik :P

bintangku said...

mamalieyna : skali skala jenguk arif, dah makin tinggi dah dia... :)