::You & Me::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

::Najmi::

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

::Najdi::

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Monday, January 10, 2011

Motor oh motor...


Ada apa pada motor ini?
Hmm.... gini citernyer...

Arinie masa sampai opis mak call
Mak tanya, ada dgr citer tak pasal ayah
Hah? Citer apa?

Motor ayah hilang
Park dlm kwsn masjid kat merbau sempak (kwsn kg jer)
Ayah singgah utk solat subuh sblm gie keje (kuar awal, sbb jauh dr umah)
Kuar2 tgk, dah tak der

Ayah call herol (adik)
Mintak amik ayah kat situ
Ayah nak gie buat report polis
Seb baik herol ada,
lom gie keje lagik

Cian ayah...
Pg2 lagi dah ada org bikin panas
Kwsn masjid pun ada org nak membuat onar

Padahal dah kunci tayar depan blkg
Hurmm.... dah tak der rezeki
Nie motor kedua ayah yg hilang
Sblm nie yamaha 125

Ayah selalu simpan wallet dlm box motor
Tp aritu mak dah pesan, simpan lam poket
Seb baik ayah ikut kata mak
wallet selamat

rasanya, org dah lama aim
sbb ayah slalu singgah solat kat situ
mmg jahat betul lar diorang nie
tak ingat dosa pahala

Ayah pernah kata
org yg curi tak kaya, kita tak miskin
moga org yg buat jahat dpt balasan setimpal


10 comments:

mamalieyna said...

YA ALLAH....APA LA...ORG SKRG NI NAK BUAT JHT TAK KIRA TMPT..APA NK DIKATA, TAKDE REZKI KAN..

MMG LER PENCURIK TU SEUMUR HIDUP TAKKAN KAYA N BAHAGIA..

mummy darwishes said...

ksiannye ayah akk...bahaya gak kwsn tu ek..lgpn maybe kwsn merbau sempak tu gelap la kak...

bak kata ibu qis : smoga org yg mencuri tu cpt kaya..klu dia kaya, dia dh xmencuri lg...huhuhuhu

nza said...

kesiannya kt uncle...knapa la snggup dlm kwsan masjid pn mencuri..mmg xberkat hidup mrk dunia akhirat.....

SHAZA said...

jahat tul ler org tu.adoi....kaw masjid pon diorg tak takut ker!!!sian ayah ko...

hysman said...

moto ayah saye pon penah ilang gak kat surau kak..
same situasi..
subuh..
kat kg..
mmg dah kunci..
tapi jugak ilang...
dorg skrg nk curik trus angkut masuk lori...
mmg tak bahagia org yg mncuri ni..
slalu mak gian jer..

bintangku said...

mamalieyna : cara org mls nak cpt dpt duit. Camtu lar

bintangku said...

mummy darwishes : kwsn kat situ dah meriah dah skrg. Dah mcm jln bsr... ramai yg lalu ikut jln tu.

bintangku said...

nza : dulu kalo kat kwsn masjid @ surau, kasut jer hilang. Skrg dah advance.... motor yg hilang lak.

bintangku said...

shaza : Nak buat camner.... tak der rezeki. Dah ler beli cash, ilang camtu jerk.

bintangku said...

hysman : Diorg buat secara berjemaah tu.... Motor imam situ pun pernah hilang. Time subuh jgk. Hish!! Kalo dpt org tu..... hish!! Hish! Geram!