::You & Me::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

::Najmi::

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

::Najdi::

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Monday, February 28, 2011

Kenduri di Melaka - Last..


Sambungan dari part 2..... last..

Dari bandar melaka tu, terus ke alor gajah
Ada misi nak ke sini
Nak beli belacan :P
Tp tujuan utamanya........
tungguuuuu........... :)

Nie Masjid kat pekan alor gajah.
Cantik Masjid nie tp tak dpt nak amik gmbr clear.
Masa nie baru pas ujan lebat.

Medan selera pasar menggong.
Dkt ngan bus stand alor gajah.
Tp tak pernah pun mkn kat sini.
Pernah beli bgks cucur udang alor gajah jer...
tp kurang umph!! Nak yg best, kene gie tampin!

Nie bulatan kat pekan alor gajah. Dah meriah dah hiasannya...

Ada psr mlm tp tak singgah pun...
Najmi tgh tido, kang mengamok lak dia kene kaco.

Dah sampai simpang ampat.
Nak gie tampin? Dokek yor dongan alor gajah nie....
15 minit jer...
tp mls... Gie tampin nie time poket penuh best ler.... he he he
Umah sewa lama, kat air panas gadek tu lar

Dkt jln nak gie Masjid Tanah. Tp tak pernah pegi pun....

Tujuan utama ke sini..... nak beli jagung bakar.
Klu ada masuk ke tol alor gajah, carik petronas slps bulatan kat tol tu..
Kedai pak cik nie btl2 sblh pagar petronas
Dia punya jagung bakar mmg special..
Dia ada ramuan rahsia... dia celup jagung dlm bekas yg cam baldi tu
pastu dia bkr. Byk kali dia buat camtu sampai lar jagung tu msk
Rasa jagung bkr dia mmg lain dr yg lain
Tak jumpa kat tmpt lain jagung mcm nie

biasa jer rupa jagung nie tp rasa dia..... isk....
kene try baru tau!

Bersepah kedai org jual kraftangan
Nak blk dah...
Nak terjah gie seremban lak umah member...
masa nie dah kul 5 lebey..














3 comments:

Elly & Emmy said...

mesti kauw belacan tu..

wahh..jagung bakar..sedap tu.. bau wangi jer..

NzA said...

sedapnya jagung bakar.......

mamalieyna said...

lama tak jln ke melaka dan lama tak pekena jagung bakar tu..hee..~