::You & Me::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

::Najmi::

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

::Najdi::

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Friday, May 6, 2011

Ala..... pejap lar....

**Gambar tidak kene mengena dgn tajuk**

Sblm mkn, najmi dah pandai baca doa mkn..
Bunyinya....
"Awwah umma kakikana pima kokakana wakina ajabannar, amin!"
Jadi lar..... ada lar bunyinyer jgk.

Doa yg najmi baca sblm tido :
"Awwah umma ahya waamuud...... dah tito!"
tp pas baca doa dok sengeh2 lagik


Scene 1 :

Tempat : Kg Bermin, Tapah

Najmi tgh syiok main ngan sepupu dia kat luar rumah.
Mama dia jerit dari dlm umah..

Mama : Najmi! Masuk! Mandi, jap lagi nak pegi pasar malam.

Najmi berdiri tgk mama dia dan kata....

Najmi : Ala..... pejap lar....


Scene 2 :

Tempat : Rumah

Petang, dia tgh kaco mama dia kat dapur yg baru pas masak.

Mama : Najmi, dah nak pukul 7. Bukak baju, bukak sluar, bukak pempes, kita mandi.

Najmi : Ala........ pejap lar.....

Masa mula2 main benda nie,
dpt tiup jer dia gelak
main sampai meleleh2 air liur dia


Skrg nie, mulut dia dah becok
tp cakap pelat
Selagi tak tido, ada jer yg dia nak ckp.
Kdg2 tu dia menyanyi...

Lagu yg dia pandai nyanyi :
Ikan kekek
Nenek2 sibongkok tiga
Burung kakak tua
Bila rasa gembira
Rasa sayang

Ah.... byk lagi lagu kanak2 yg najmi selalu nyanyi kat umah..
Comel jerk bila dia nyanyi, siap ada gaya.. cam buat pertunjukkan lak..

Kdg2, time mood dia baik
Dia peluk mama dia
Dia letak kepala kat perut mama
"Adik.... angun! akan cup!"

Hmm.... tak tau lar dah ada adik nnt mcm mana..




'

Tuesday, May 3, 2011

Mama beli sesuatu......

Beli dah lama
baru skrg nie nak citer
nak tau beli apa?
semestinya utk si bujang yg kat umah tuu

bungkusan yg diterima
tak der kotak


Pen tu, isi air paip jer
Kering air tu, ilang ler yg diconteng2 tu
senang... tak kotor

Mama Najmi test buat abc ngan keta tu
yg lain2, dia lar menyonteng
:)

Mula2 dpt, tekun
asik menyonteng jer
skrg nie pun aktif jgk
tp dia suka suruh mama dia buat bendera
ngan gambar beruang (teddy bear)
hadoiii....






'