::You & Me::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

::Najmi::

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

::Najdi::

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Friday, May 6, 2011

Ala..... pejap lar....

**Gambar tidak kene mengena dgn tajuk**

Sblm mkn, najmi dah pandai baca doa mkn..
Bunyinya....
"Awwah umma kakikana pima kokakana wakina ajabannar, amin!"
Jadi lar..... ada lar bunyinyer jgk.

Doa yg najmi baca sblm tido :
"Awwah umma ahya waamuud...... dah tito!"
tp pas baca doa dok sengeh2 lagik


Scene 1 :

Tempat : Kg Bermin, Tapah

Najmi tgh syiok main ngan sepupu dia kat luar rumah.
Mama dia jerit dari dlm umah..

Mama : Najmi! Masuk! Mandi, jap lagi nak pegi pasar malam.

Najmi berdiri tgk mama dia dan kata....

Najmi : Ala..... pejap lar....


Scene 2 :

Tempat : Rumah

Petang, dia tgh kaco mama dia kat dapur yg baru pas masak.

Mama : Najmi, dah nak pukul 7. Bukak baju, bukak sluar, bukak pempes, kita mandi.

Najmi : Ala........ pejap lar.....

Masa mula2 main benda nie,
dpt tiup jer dia gelak
main sampai meleleh2 air liur dia


Skrg nie, mulut dia dah becok
tp cakap pelat
Selagi tak tido, ada jer yg dia nak ckp.
Kdg2 tu dia menyanyi...

Lagu yg dia pandai nyanyi :
Ikan kekek
Nenek2 sibongkok tiga
Burung kakak tua
Bila rasa gembira
Rasa sayang

Ah.... byk lagi lagu kanak2 yg najmi selalu nyanyi kat umah..
Comel jerk bila dia nyanyi, siap ada gaya.. cam buat pertunjukkan lak..

Kdg2, time mood dia baik
Dia peluk mama dia
Dia letak kepala kat perut mama
"Adik.... angun! akan cup!"

Hmm.... tak tau lar dah ada adik nnt mcm mana..




'

5 comments:

mamalieyna said...

bijaknya najmi! advance...~ yelah dah nak jd abang tak lama lg kan..hee...bagus2x..


pejap aa...ihiks...mesti comel suara dia kan.. ^_^

bintangku said...

mamalieyna : Najmi byk belajar dr nursery. Kan masa dia byk diabiskan kat nursery. Time cuti lak dia apply kat umah. :)


he he he
org lain dgr, gelak dgr dia kata mcm tu...

NzA said...

gud boy...pandai najmi.

♥Azie♥ said...

mmg good boy...praktis jadi abg yer najmi

Mohamadazhan hjDesa said...

sukanya tgk si comel ni.hehe

moga lahir sebagai anak soleh amin =)

Berkata Baik Atau Diam | Peringatan Buat Sahabat Blog